mediagruppeI uke 16 har alle elevene ved Bardu ungdomsskole "valgfaguke", der elevene jobber med temaer etter eget ønske. Elevene har i år valgt å bruke uka på idrett, friluftsliv, kjøkken og media. Blant annet så skal 18 elever legge ut på langtur med tre overnattinger - både i snøhule og telt. Noen elever skal fordype seg i inne og uteidretter som ballspill, fjellklatring og isfiske, mens andre igjen skal jobbe med mat og bl.a drive kantine på skolen. Ei gruppe har som hovedoppgave å lage nyhetssaker fra valgfaguka og legge disse ut på kommunens hjemmeside. Her kommer det til å bli presentert både bilder og tekst fra de fleste aktivitetene gjennom hele uka. - Jeg gleder meg skikkelig til å gjøre noe nytt. Vi skal dra rundt å lage artikler fra de forskjellige gruppene sier Håkon Haga, som er med på mediagruppa. Det kan lønne seg å følge med på hjemmesidene til Bardu kommune i neste uke. Der vil det komme mye artig stoff, og det vil nok være spesielt interessant for alle foreldre som har elever ved skolen å få et innblikk i hva som skjer denne uka. Så følg med! Gjennom hele uka vil det ligge artikler på kommunens førsteside. Alle tidligere artikler får du opp ved å klikke "barn og unge" - "skoler" - "prosjekt" i menyen til venstre.

Andre saker fra valgfaguka: