Bardu kommune har begynt å bruke eByggesak – en digital løsning for behandling av delings-, fradelings- og byggesaker. Dette gjør saksbehandlingen både enklere og mer effektiv, og gir bedre kvalitet på arbeidet vårt.

Vi anbefaler alle som skal sende inn byggesøknader – enten du er privatperson eller jobber profesjonelt – å bruke den digitale løsningen. Du finner både søknadsskjema og veiledning på nettsiden Lage byggesøknad? Bruk digitale løsninger - Direktoratet for byggkvalitet

Papirutgave av søknadskjema finnes på denne siden Søknad om byggesak - Direktoratet for byggkvalitet

Viktig å vite:
Fra 1. januar 2026 tar vi ikke lenger imot byggesøknader på e-post. Profesjonelle aktører kan heller ikke sende inn søknader på papir etter denne datoen. Dette følger av reglene i Forvaltningsloven §15a og eForvaltningsforskriften §3.

Vi kommer med mer informasjon i god tid før dette trer i kraft.

Har du spørsmål eller trenger hjelp med byggesøknaden?
Send oss en e-post på: byggesak@bardu.kommune.no