Søknadskjema for de digitale løsningene som kan brukes av privatpersoner og profesjonelle finner du på denne siden Lage byggesøknad? Bruk digitale løsninger - Direktoratet for byggkvalitet
Søknadskjema for papirløsning finner du på denne siden Søknad om byggesak - Direktoratet for byggkvalitet. Papirsøknaden leveres på kommunehuset eller sendes per post.
Viktig å vite:
-Søk i god tid og ta gjerne kontakt med kommunen for veiledning.
- Komplette søknader prioriteres foran mangelfulle.
-Tegninger må være tydelig, håndtegninger med blyant godtas ikke.
-Terrengsnitt og situasjonsplaner må være korrekte.
Har du spørsmål eller trenger hjelp med byggesøknaden? Send en e-post til: byggesak@bardu.kommune.no
Viktig informasjon fra byggesaksbehandler
Fra 1. Januar 2026 gjør vi endringer i mottak av byggesøknader. Alle nye byggesøknader skal sendes inn digitalt. Med et unntak for privatpersoner som kan søke på papir.
Vi vil fra samme dato ikke godta nye byggesøknader på e-post. Dette følger av reglene i Forvaltningsloven §15a og eForvaltningsforskriften §3.

