TIL INFORMASJON OG VIDEREFORMIDLING TIL AKTUELLE KANDIDATER

Innovasjon Norge inviterer etablerere/bedriftseiere under 35 år som har utarbeidet en forretningsplan og som er klar til å gå ut i markedet eller ønsker å vokse (dvs. at de er i markedsintroduksjonsfasen eller i vekstfasen) til å søke om å delta i vårt mentorprogram for unge.

En evaluering av Unge i Fokus (Innovasjon Norges satsing på unge) slår fast at unge etablerere har behov for strategisk veiledning over tid. I evalueringsrapporten definerer man strategisk veiledning til å være dialogbasert og individuell veiledning, helst i kombinasjon med kollektive kompetansehevende tiltak.

På bakgrunn av denne evalueringen har Kommunal- og regionaldepartementet (KRD) gitt Innovasjon Norge i oppdrag å utvikle en mentorordning for unge.

Denne utviklingen skal skje ved at det skal gjennomføres pilot-prosjekt i tre fylker - Troms, Sogn og Fjordane og Hordaland er valgt som pilot-fylker. Gjennom disse tre pilotene vil vi finne fram til beste praksis for en mentorordning for unge.

Prosjektet i Troms er et samarbeid mellom Innovasjon Norge, Troms fylkeskommune, NAV Troms og NHO Troms.

Målet med programmet er at flere unge skal lykkes med sine bedriftsetableringer.

Mer informasjon og søknadsskjema finner du på våre nettsider =>

Søknadsfrist er fredag 27. juni 2008.