Komiteen møtte som vanlig fulltallig, og diskusjonen omkring høringsutkastet var preget av stor interesse og engasjement fra medlemmene.

Høringsutkastet ble gjennomgått fra A til Å, og behov for enkelte små rettelser ble påpekt. Bondelaget ved Geir Haugland fikk også inn en tilføyelse i utkastet i avsnittet om kumelkproduksjon. Sekretariatet og komitéleder vil redigere utkastet språklig og layoutmessig før det legges ut til offentlig høring.

Komiteen startet også vurderinger og diskusjon omkring nemndstruktur innenfor landbruks- og naturforvaltning i Bardu kommune. Denne vurderingen er ikke avsluttet og vil fortsette på neste møte.

PÃ¥ grunn av at fylkeslandbruksstyret hadde møte 30. november med høringsutkastet som sak er høringsfristen forlenget, og det er tvilsomt om komiteen kan rekke Ã¥ behandle planutkastet  før etter nyttÃ¥r.

Høstgule blader.       Høstgule blader  2

Mandatet PDF document ODT document

Innledning PDF document ODT document

Forsiden PDF document ODT document