Om 61 dager skal Reistadløpet gjennom sin ilddåp. En ilddåp som det nest siste av totalt 13 løp i Ski-Classics.

Reistadløpet
På startstreken ved artilleri sletta på Setermoen finner vi nærmere 1 - 2.000 deltakere. 130 av disse representerer verdens beste langløpere fra 28 kommersielle lag.

Lørdag 1.4.2017 skal løperne gå henholdsvis 36 eller 50 kilometer over fjellet Orta og inn til målgang på Rustadhøgda i Målselv. Arrangementet er vinterens store sportslige og festligstee begivenheter på innlandet.

Årets løype og arrangement er spektakulær på mange måter. Ski-Classics overføres på nærmere 28 TV stasjoner i verden. I Norge blir arrangementet overført på NRK.

Bardu Kommune er kjent med flere som planlegger egne "stunt" før og under Reistadløpet. Barnas Naturpark jobber med en aktivitetsdag for de minste ungene i akebakken ved Storlømyra Skistadion (rett ved Reistad løypa). Midt-Troms Friluftsråd planlegger en ungdomscamp ved Reistad løypa oppe i Orta. Flere privatpersoner har ellers meldt fra at de planlegger å gjøre egne stunt langs løypene. Her nevnes flagg, kostymer som elementer for å skape liv og røre langs løypenettet.

Vi håper innbyggerne og næringslivet i Bardu, Målselv, regionen og landsdelen tar videre initiativ og blir med på å skape tidendens vinterfest langs løypene i Reistadløpet 1.4.2017.

Kontaktpersoner for nærmere detaljert informasjon:
Eierne av henholdsvis Ski-Classics og Reistadløpet AS.
W.SportsMedia
Eier av Ski-Classics.
Offisiell nettside www.skiclassics.com
Offisiell facebookside https://www.facebook.com/vismaskiclassics/
Reistadløpet AS
Arrangør av Reistadløpet .
Løpets offisielle nettside finner du ved å (klikke her).
Kontaktperson daglig leder Alexander Os
e-post alexander@reistadlopet.no,
Offisiell nettside www.reistadlopet.no
Offisiell facebookside https://www.facebook.com/reistadlopet/

Ski-Village
I uke 13 som er arrangements uken planlegger flere aktører tiltak for å markere Reistad løpet`s deltakelse i Ski-Classics. Handels- og servicenæringens sentrumsgruppe i Bardu arbeider i regi av næringsforeningen Bardu Utvikling SA med å utvikle sitt eget markedskonsept. De jobber også med å utvikle et offisielt program for det som skal skje denne uken inn mot arrangementet.

Sentralt i programmet står fredag 31.3.2017 hvor man for arbeider med å etablere Ski-Village.

Ski-Village defineres som en markedsplass for løpets arrangør, sponsorer, næringsliv, lag og foreninger. Ski-Village vil etableres i området Veksthuset - Bardu Kommune - Esso og cafeen Skafferiet i sentrum av Setermoen. Bardu Kommune kjenner til at det vil bli flere spennende arrangementer i Ski-Village fredag 31.3.2017.

W. SportsMedia AB vil gjennomføre team presentasjon av de beste løperne så langt i Ski-Classic. Dette vil skje fra deres egen VIP-Trailer som blir sentralt plassert i Ski-Village fredag 31.3.2017. Reistadløpet AS vil også etablere rennkontor i kommunehuset hvor startnummer utlevering vil foregå.

Flere små og store arrangementer vet vi er under planlegging fra bodene i Ski-Village både fra nasjonalt, regionalt og lokalt næringsliv. Også lokale lag og foreninger planlegger aktiviteter og tilbud.

Riksvei 847 fra rundkjøringen til Skafferiet i sentrum av Setermoen vil bli stengt for biltrafikk HELE fredag 31.3.2017. Omkjøring til/fra Altevatn og øvre deler av Bardu vil derfor skje via Molundveien.

Er du utstiller (næringsaktør, lag og forening, sponsor) og ønsker å booke plass i Ski-Village. Så kan du gjøre dette online ved å (klikke her).

Kontaktpersoner for nærmere detaljert informasjon:
Bardu Utvikling SA (sentrumsgruppen)
Utvikling og markedsføring av program, utvikling av markedskonsept for handels- og servicenæringen i forbindelse med Reistadløpet.

Arild Nordahl, daglig leder Bardu Utvikling SA.
E-post arild.nordahl@barduutviklilng.no
Morten Fredriksen, daglig leder Sport1
e-post morten.fredriksen@coop.no
Telefon 976 86 637