Landbruksavdelingen i kommunen har brukt sommeren til å lage et forslag til tiltak for å nå målene i planutkastet innenfor de forskjellige tema. Forslaget ble lagt fram på møtet 2. september, og ble grundig gjennomgått og diskutert blant medlemmene i komiteen. Det ble foreslått noen strykninger, noen tilføyelser og redigering av enkelte avsnitt. Stort sett var komiteen svært tilfreds med forslaget, og dette ble uttrykt verbalt overfor sekretariatet.

I neste møte 20. september kl 1930 skal det redigerte forslaget til tiltak godkjennes, og hele forslaget til landbruksplan klargjøres for en høringsrunde blant berørte parter. Fra plankomiteens side er det ønske om merknader og kommentarer til planforslaget fra flest mulig av kommunens innbyggere.

Utkastet til Landbruksplan vil være tilgjengelig ved Serviceavdelingen på Kommunehuset til allment gjennomsyn.

Potethøst

Høstfarger på fjellet

Si du har sett det på Bardu kommunes nettside