Spaserstokken  Inger og dem

Begeistring i Bardu kommune:  Fra venstre Marit Walle Moberg, Per Midttun, Inger Heimdal og ordfører Oddvar Bjørnsen med tilsagnsbrevet fra departementet.

Allsang:  ved  "Inger og dem" her representert ved Per Midttun og Inger Heimdal.

Kst. pleie- og omsorgssjef Marit Walle Moberg orienterte om innholdet i søknaden for Den kulturelle spaserstokken og ordfører Oddvar Bjørnsen takket for midlene til Bardu kommune. Etterpå ble det allsang i regi av "Inger og dem" representert ved Per Midttun og Inger Heimdal.

Den kultuelle spaserstokken skal gi kunst og kulturopplevelser til eldre mennesker på ulike kulturarenaer. Tilbudet skal omfavne et mangfold av sjangre og uttryk.   Den kulturelle spaserstokken skal organsiseres i et samarbeid mellom kulturavdelinga og omsorgsavdelinga.

I tillegg ønsker man å fortsette med de forskjellige kulturaktiviteter som allerede finnes idag.  Den kulturelle spaserstokken i Bardu har allerede dette på programmet de nærmeste dagene:

Mandag 10. september kl. 1700 - i dag -   får beboerne på Barduheimen alders- og sykehjem første kulturelle smakebiten fra Den kulturelle spaserstokken i Bardu.   Gitaristen Ørnulf Holthe kommer til Stortstua for å spille an til "Melodier jeg minnes", se nedenfor.

Torsdag 13. september får noen beboere anledning til å se teaterforestilling i Barduhallen, der "Stjerneøye" fra Hålogland Teater vises for 1-4 trinnet i Bardu.

Allsang med gruppa  "Inger og dem" som består av Jan Erik Heimdal, Odd Ivar Sletten, Per Midttun og Inger Heimdal har sunget og spilt til allsang på Barduheimen i over 21 år, og førstkommende søndag 16. september blir det igjen allsang med sanger fra: "Nå kommer barnetimen".

Spaserstokken I
 Gitarist Ørnulf Holthe fra Gluntan