Årets Reistadløp nærmer seg med stormskritt. Om 23 dager inntar skiløpere fra hele verden Bardu og Målselv. Vi håper at egne innbyggere og næringsliv bidrar ved å stille opp på ulikt vis. Dette kan bidra til å gjøre arrangementet unikt. Klassikeren Reistadløpet går fra artillerisletta på Setermoen lørdag 1.4.2017 og målgang er på Rustadhøgda i Målselv senere på dagen. Løpet overføres direkte på NRK.

Barnas Reistadsprint fredag 31.3.2017 i sentrum av Setermoen.
Før de store gutta og jentene skal ut å gå lørdag morgen, så vil SpareBank1 Nord Norge sørge for oppvarmingen ved å arrangere Barnas Reistadsprint i sentrumsgatene på Setermoen. Barnas Reistadsprint målrettes mot barn i alderen 0-12 år. SpareBank1 står som arrangør. Barnas Reistadsprint starter Fredag 31.3.2017 kl 18.00. Påmelding og nærmere informasjon finner du på nettsiden www.snn.no/ski. Med Barnas Reistadsprint følger landslagets smøretrailer som vil stå sentralt plassert i Ski-Village. Ombord i traileren foregår ulike aktiviteter hele fredag for liten og stor.

Ski-Village i sentrum av Setermoen fredag 31.3.2017 og lørdag 1.4.2017.
UL Viking og sentrumsgruppa i Bardu Utvikling SA vil sørge for boder, og martna stemning i sentrum av Setermoen. Aktørene etablerer markedsplass under navnet Ski-Village. Ski-Village vil være åpent fredag 31.3.2017 fra kl 10.00 til kl 20.00 og Lørdag fra kl 08:00 - 12.00. Reistadløpets sponsorer og samarbeidsparfratnere vil være å finne i Ski-Village. Det samme vil aktører innenfor lag og foreninger, handel- og service, reiseliv og landbruk. I skrivende stund arbeides det fra Bardu Kommune med å etablere en storskjem på inntil 47 m2 i Ski-Village. Lykkes vi med dette tiltaket, så vil det produseres "live" innslag og reportasjer over skjermen i Ski-Village hele fredagen. Skjermen flyttes til Storlømyra Skistadion lørdag 1.4.2017. Sentrumsgruppa i Bardu Utvikling SA arbeider for øyeblikket intenst med å lansere et markedskonsept for handelsstanden på Setermoen. Dette inkluderer gode tilbud på utvalgte varer, utvidede åpningstider og tiltak for kundene i hele arrangementsuken.

Utstillere som ønsker å booke seg bod plass i Ski-Village kan gjøre dette ved å booke online plass på www.reistadlopet.no under fanen "Ski-Village".

Arrangementsdagen 1.4.2017.
50 kilometer damer elite starter lørdag 1.4.2017 kl 08:45. 50 km Herrer elite starter kl 09:00. 34 km tur starter kl 10.30. Startsted er artillerisletta på Setermoen.
Barnas Naturpark vil ha en aktivitetsdag for barna ved Storlømyra skistadion på Setermoen. Prosjektleder Ida Steien Bjerka i Barnas Naturpark forteller at de planlegger ulike aktivteter som aktiviserer de yngste. Det er også et mål om å få barna til å heie frem deltakerne i Reistadløpet. Ida oppfordrer derfor de som planlegger å ta del i aktivitetsdagen om å stille i akebakken på Storlømyra skistasdion 1.4.2017 kl 08.30. Ta med flagg, godt humør. Det jobbes også med å etablere storkjerm i forbindelse med arrangementet til Barnas Naturpark på Storlømyra. Lykkes man med dette, så vil det være mulig å følge utviklingen i Reistadløpet på TV fra akebakken. For mer detaljert informasjon, se Barnas Natuarpark sin facebookside.

Midt-Troms Friluftsråd planlegger ungdomscampen "Camp Reistad". Campen målretter seg for ungdom mellom 13 og 17 år og inkluderer oernatting fra fredag 31.3.2017 til lørdag 1.4.2017. Har du lyst til å delta på campen? Du finner mere informasjon og mulighet for påmelding ved å (klikke her)

Hva kan du som innbygger i Bardu og Målselv bidra med?
Både Bardu Kommune og Reistadløpet AS oppfordrer fortsatt innbyggere og næringsliv om å ta del i arrangementet. Dette kan gjøres på flere måter. Det å markere seg langs løypa under løpsdagen 1.4.2017 med flagg, kostymer, snømenn og ellers spekakulære ting er viktig. At deltakerne i løpet blir heiet på samtidig som flotte tv bilder med flott natur og spektakulære "stunt" blir vist frem i TV ruta i Norge og Europa vil være unik og god markedsføring av kommunene og Nord Norge.